ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ОБ'ЄДНАННЯ
ОРГАНІЗАЦІЙ РОБОТОДАВЦІВ

Новини ФРУ

Роботодавці беруть активну участь у розробці Генеральної угоди на 2018-2020 роки
Продовжується активна підготовка проекту Генеральної угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україніна новий строк. Нагадаємо, ...

Роботодавці обговорюють законопроект №7206 «Купуй українське, плати українцям» та вносять свої правки до документу
Київ, 16 лютого. У Федерації роботодавців України відбувся «круглий стіл», присвячений обговоренню законопроекту №7206 «Купуй українське, плати українцям» (про внесення змін до деяких законодавчих ...

Україна збільшила експорт до $ 52,3 млрд (інфографіка)
Експорт товарів і послуг з України за 2017 рік зріс на 16% - до $ 52,3 млрд. Про це повідомив Прем'єр-міністр Володимир Гройсман в Twitter. "Експорт України...

За 100 днів запрацює перший залізничний тунель, збудований у незалежній Україні
Сьогодні дано старт зворотному відліку до введення Бескидського тунелю в експлуатацію, що буде відкритий через 100 днів. Про це повідомив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов під ...

Круглий стіл з обговорення законопроекту "Купуй українське, плати українцям!"
П'ятниця, 16 лютого 2018, 15:30 Федерація роботодавців України (вул. Михайла Коцюбинського,1, зала засідань, 4-й поверх) Відбудеться круглий стіл з обговорення законопроекту "Купуй українське, ...

Календар

«    Февраль 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 

Не можна погіршувати контроль за визначенням митної вартості товарів

Створено: 19-10-2010, 08:39 Переглядів: 764
У Федерації роботодавців України та Спільному представницькому органі сторони роботодавців на національному рівні триває обговорення нового Митного кодексу України. Аналізується також проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку здійснення контролю за правильністю визначення митної вартості товарів”.
Активну участь в цьому обговоренні бере Волинське обласне об’єднання організацій роботодавців, головою правління якого є генеральний директор ВАТ "СКФ Україна" Володимир Цибульській.
Подаємо висновки фахівців ВАТ "СКФ Україна" щодо проекту постанови КМУ “Про внесення змін до Порядку здійснення контролю за правильністю визначення митної вартості товарів”.
Запропонована редакція проекту суттєво ускладнює існуючий Порядок здійснення контролю "СКФ Україна" (затверджений Постановою КМУ №339 від 09.04.2008 р.), безпідставно збільшуючи повноваження митних органів та істотно урізаючи права суб’єктів зовнішньо-економічної діяльності (ЗЕД). Запровадження безпрецедентних для України форм контролю митної вартості товарів вкрай негативно вплине на інвестиційний клімат в нашій державі, гальмуватиме розвиток її економіки.
Негативно вплине на діяльність суб’єктів ЗЕД необґрунтоване збільшення форм контролю митним органом при здійсненні за правильністю визначення митної вартості товарів уже після закінчення операцій їх митного контролю. Це запропоноване доповнення до Проекту передбачає запровадження практично всіх форм контролю, передбачених МКУ для товарів, дублюючи тим самим види контролю, які уже підлягали здійсненню безпосередньо в процесі митного оформлення (шість із семи наявних форм – ст. 41 МКУ). Такі можливості встановлюються для митного органу абзацом 1 пункту 4 проекту Порядку. Чинний Порядок забезпечує здійснення такого контролю у формі, передбаченій ч. 5 ст. 41 МКУ, а саме – перевірку системи звітності та обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, які відповідно до законів справляються при переміщення товарів через митний кордон України. Ця форма контролю передбачає певні дії щодо встановлення відповідності документації про товари, вимогам чинного законодавства безпосередньо на підприємстві (ст. 60 МКУ). В абзаці 1 п. 4 проекту Порядку пропонується застосовувати всі без виключень форми контролю тепер вже навіть після випуску товарів у вільний обіг (!), тобто – здійснення такого контролю “відповідно до ст.41 МКУ” (абзац 1-й п. 4 проекту Порядку).
Чинна процедура передбачає контроль за правильністю визначення митної вартості товарів після закінчення операцій їх митного контролю та оформлення лише у разі звернення декларанта про випуск товарів у вільний обіг під гарантію уповноваженого банку, даючи гарантійне зобов’язання щодо повноти сплати податків і зборів (ч. 3 ст. 264 МКУ, Постанова КМУ №339 від 09.04.2008 р.). Підпунктом 2) пункту 4 проекту Порядку (посилаючись в цілому без конкретизації на ст. 264 МКУ) передбачено, що контролю за правильністю визначення митної вартості товарів після їх митного оформлення підпадатимуть усі без виключення товари, випущені у вільний обіг згідно ст. 264 МКУ. Запропонована редакція згаданого підпункту дозволяє вільне трактування ст. 264 МКУ і практично нівелює термін “вільний обіг”, оскільки зазначена стаття передбачає різні можливості випуску товарів у вільний обіг, в тому числі – при повній сплаті податків та зборів.
Таким чином, суб’єкти ЗЕД можуть втратити право на вільне розпорядження своїм майном, що суперечитиме Конституції та законам України (зокрема і МКУ – п. 3, ч. 1, ст. 1). Крім цього, оскільки контроль за законністю використання та правильного оподаткування товарів, випущених у вільний обіг, здійснюють відповідні уповноважені служби (МВС, СБУ, ДПА, КРУ та ін.), недоцільно розширювати сферу дублюючих функцій ще й для митних органів. У зв’язку з цим пропонується у проекті Порядку забезпечити чітке посилання на норми законодавства (статті, їх частини, пункти та підпункти), виключивши таким чином можливості вільного трактування законів і порушення прав суб’єктів ЗЕД.
В запропонованому проекті здійснюється спроба порушення і інших прав суб’єктів ЗЕД. Існуючим порядком передбачено, що у разі проведення контролю за правильністю визначення митної вартості товарів після закінчення операцій їх митного контролю та оформлення, в результаті якого виявлено обставини, що вплинули на рівень задекларованої (визнаної) митної вартості таких товарів, а також на підставі яких митним органом прийнято відповідні рішення про визначення митної вартості, такі рішення надсилаються декларанту в десятиденний строк. Після надходження рішення декларантові надано можливість в 10-ти денний термін звернутися до митного органу з метою коригування суми податкового зобов’язання. У разі заниження податкового зобов’язання декларанту надається можливість у десятиденний термін добровільно його погасити, уникаючи процедур, встановлених Законом України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, а також запобігти штрафним санкціям та/або пені, які обов’язково нараховуються при погашенні податкового зобов’язання згідно податкових повідомлень, надісланих на підставі вказаного вище Закону.
Добровільне коригування та погашення виявленої податкової заборгованості є свідченням порядності суб’єкта ЗЕД, а можливість погашення податкового зобов’язання без застосування санкцій Закону зберігає ділову репутацію такого суб’єкта як перед державою, так і перед партнерами.
Запропонований проект Порядку вже не передбачає можливостей для добровільного коригування та погашення податкової заборгованості, виявленої в результаті контролю за правильністю визначення митної вартості товарів після закінчення операцій їх митного контролю та оформлення. Зокрема, пунктом 10 проекту Порядку пропонується запровадити проведення митними органами заходів, передбачених Законом України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, без винесення відповідного рішення, а на підставі складеного акту перевірки із вказаною митною вартістю та методом її визначення, скасовуючи визнану в процесі безпосереднього митного оформлення митну вартість (рішення). Жодних строків на пред’явлення декларанту такого акту в проекті Порядку не передбачено.
Також не передбачається як строків для вивчення складеного документу (акт), відповідного реагування на нього, так і взагалі можливості для добровільного коригування податкового зобов’язання та добровільного погашення податкової заборгованості. Натомість пропонується “доводи” щодо незгоди із вказаною в акті митною вартістю та методом її визначення викласти у скаргах, що подаються в межах процедури узгодження податкового зобов’язання, яка є дуже затяжною і малоефективною.
Таким чином, суб’єкт ЗЕД заздалегідь ставиться в дискримінаційні умови, коли він позбавлений можливості законно виправити помилки, допущені в процесі декларування та митного оформлення товарів уникнути додаткових фінансових втрат, а також – зберегти свою репутацію в діловому світі.
Пропонуємо зберегти існуючий порядок коригування податкового зобов’язання та погашення податкової заборгованості, виявленої внаслідок контролю за правильністю визначення митної вартості товарів після закінчення операцій їх митного контролю та оформлення.
Видається недоцільним також доповнення існуючої процедури контролю за правильністю визначення митної вартості товарів після закінчення операцій їх митного контролю та оформлення обов’язкового порівняння рівня митної вартості оцінюваних товарів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, митне оформлення яких вже здійснено (абзац 3-й підпункт б) підпункту 1 пункту 4). На фоні посилення контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, випущених у вільний обіг згідно ст. 264 МКУ (п. 6. Проекту Порядку), викликає здивування потреба обов’язкового вивчення маршруту транспортування усіх товарів, випущених у вільний обіг згідно вказаної вище статті (?!).
Скасування цих зайвих процесуальних дій, на наш погляд, дозволить уникнути необґрунтованого ускладнення та затягування процедури контролю митної вартості.
Взагалі ж суб’єкти ЗЕД України розраховують на спрощення процедури визначення митної вартості, яка б зменшила можливості застосування суб’єктивних рішень окремими посадовими особами митних органів, чітко обмежила вимоги і лібералізувала процедуру контролю митної вартості для товаровиробників, що працюють по прямих контрактах, а не ускладнила і так доволі громіздку існуючу процедуру.

Структура Об'єднання

Економічні Новини

Fiat Chrysler відкликає ще 228 000 пікапів і вантажівок
Концерн оголосив про відкликання ще 228 тисяч пікапів і вантажівок через дефект у коробці передач. Раніше ця проблема вже стала причиною відкликання близько 1,8 млн машин.

Газпром збільшив транзит газу через Україну
Першого лютого газ через територію України транспортувався в обсязі 181,9 млн куб. м за добу, а до 17 лютого цей показник зріс до 221,3 млн куб. м за добу.

Українська агрофірма отримала право експорту в ЄС
Загалом право експорту в ЄС матиме 291 українське підприємство, у тому числі 111 виробників харчових продуктів, зокрема м'яса птиці, риби, меду, яєць, молока і молочних продуктів.

В українських банках зріс обсяг непрацюючих кредитів
Обсяг непрацюючих кредитів на 1 січня в українських банках становив 594,99 млрд грн, що на 15,76 млрд грн, або на 3,5%, більше за показник на 1 березня 2017 року.

Корисні Лінкі

Федерація роботодавців України

Офіційне Інтернет-представництво Президента України

Верховна Рада України

Кабінет Міністрів України

Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України

Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

Пенсійний Фонд України

Міністерство праці та соціальної політики

Державна служба зайнятості


ДПА у Волинській області


Вверх