ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ОБ'ЄДНАННЯ
ОРГАНІЗАЦІЙ РОБОТОДАВЦІВ

Новини ФРУ

Заява ФРУ відносно ситуації з підвищенням тарифів на вантажні залізничні перевезення
13 вересня Кабінет Міністрів України затвердив консолідований фінансовий план ПАТ «Укрзалізниця» на 2017 рік, що передбачає підвищення тарифів на вантажні перевезення на 22,5% з жовтня...

Експертів Федерації включено до складу Координаційного центру із запровадження нового ринку електроенергії
Директора Департаменту промислової політики ФРУ Миколу Кончиця (контакти експерта - \n Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб...

Керівництво ФРУ у складі Міжвідомчої комісії з питань протидії рейдерству
Голова Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник захищатиме інтереси і права бізнесу у складі Міжвідомчої комісії з питань захисту прав інвесторів, протидії незаконному поглинанню та...

Оновлено форму Заявки на отримання часткової компенсації вартості сільгосптехніки
Мінагрополітики внесло зміни до форми Заявки для отримання часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки і обладнання вітчизняного виробництва, затвердженої наказом Мінагрополітики від ...

Захищаємо херсонське підприємство «Юг-Атлант» від рейдерського захоплення
Федерація роботодавців України звернулася до міністра юстиції України Павла Петренка з проханням дати оцінку діям співробітників територіального управління юстиції в Херсонській області відносно ...

Календар

«    Сентябрь 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Україна приваблює інвестора потужним інтелектуальним потенціалом

Створено: 8-11-2016, 10:28 Переглядів: 255
07.11.2016 Славомір Качмарек: Україна приваблює інвестора потужним інтелектуальним потенціалом
Славомір Качмарек, за національністю поляк, родом із Вроцлава, технічний директор корпорації Kromberg & Schubert Україна, 7 років мешкає в Луцьку. Тут він працює, розвиває підприємство, живе. Про українців Славомір Качмарек каже не "вони", а "ми", не "їм", а "нам" і зауважує, що Україна нічим від Польщі не відрізняється, "хіба що поляки мають трошки більше щастя". Kromberg & Schubert Україна – компанія зі 100 % іноземних інвестицій, яка спеціалізується на виготовленні електричних бортових кабельних мереж для автомобілів провідних європейських брендів (Mercedess, Audi, BMW, Volkswagen). Корпорація налічує більше ніж 35 000 працівників на 30 заводах у всьому світі. Центральний офіс знаходиться в Німеччині. В Україні діє два заводи Kromberg & Schubert - в Луцьку та Житомирі. Підприємство в Луцьку працює вже понад 10 років, створивши за цей час понад 6000 робочих місць. Завод у Житомирі стартував у 2016 році і нині там вже працює близько двох тисяч людей. У 2015 році підприємство сплатило 327 мільйонів гривень податків. Специфіка менеджменту на заводах Kromberg & Schubert Україна полягає в тому, що німецькі власники, призначаючи керівників підприємств на місцях, керуються правилом "чотирьох очей" і доручають управління двом рівноправним директорам - директору технічному та директору фінансовому. В інтерв'ю "Економічній правді" технічний директор підприємств Kromberg & Schubert розповів про те, в чому привабливість України для інвесторів, чи комфортно почувається іноземний бізнес в нинішніх українських реаліях і яке правило поляків варто взяти на озброєння українцям.
- Чому для відкриття заводів корпорації було обрано саме Луцьк і Житомир? Спершу будувався завод в Луцьку. Це місто було обрано з огляду на те, що тут вже існувала культура великого бізнесу (підшипниковий завод, котрий зараз також діє як інвестиційний проект, завод "Іскра", пластмасовий завод). Луцьк мав якісний кадровий потенціал, вигідне розташування з точки зору логістики - це й стало головними чинниками на його користь. Коли згодом зайшла мова про відкриття другого заводу в Україні, розглядалося два міста: Житомир та Рівне. Житомир подібний до Луцька у соціально-демографічній складовій, а його логістичне розташування навіть більш вигідне, тому обрано було саме його. Рішення про відкриття заводу в Житомирі було прийнято в розпал політико-економічної кризи в Україні. Війна на сході та загальна нестабільність в країні не стали на заваді цьому? Серед наших клієнтів були остороги щодо того, чи зможемо ми ритмічно та безперебійно постачати продукцію. Адже, скажімо, якщо через збої з постачанням з нашого боку зупиниться завод BMW, сума збитків складатиме мільйони євро... Але ми змогли довести, що нас нічого не зупиняє - ми вчасно та якісно виконували наші зобов'язання перед клієнтами. Крім того, проект виробництва електричних кабельних мереж для автомобіля Volkswagen Caddy, що реалізовується в Луцьку, здобув звання кращого проекту корпорації Kromberg & Schubert. За 10 років існування заводу в Луцьку, ми довели, що українці створюють продукцію високої якості, можуть забезпечити безперебійні доставки, мають інтелектуальний потенціал і навіть загальна криза в країні не стала нам на заваді. Тому і маємо такі позитивні результати: відкриття нового заводу в Житомирі, де вже працює 1500 тисячі людей, та старт нового проекту в Луцьку, що також дозволить створити сотні нових робочих місць.
- Ви згадали про те, що проект, котрий реалізовується в Луцьку, став кращим проектом всієї корпорації. А загалом, яке місце українських заводів у "сім'ї" Kromberg & Schubert?
Всі заводи Kromberg & Schubert налічують 35 тисяч працівників, Kromberg & Schubert Україна сьогодні - це понад 7 тисяч працівників. Цієї цифри, мабуть, достатньо, щоб зрозуміти роль наших заводів у корпорації.
- Успіх заводів Kromberg & Schubert є приводом для оптимізму щодо України інших інвесторів?
Український ринок праці приваблює насамперед складальні виробництва. Цим користуються "високомобільні інвестори" (на зразок "Кромберг енд Шуберт"). Розвиток складальних виробництв – це свого роду "маяк", на який орієнтуються інші інвестори, уважно спостерігаючи за успіхом цих інвестиційних підприємств. Тому успішний розвиток нашого заводу є необхідною, але недостатньою умовою для приходу інших інвесторів.
- Умови праці на українських виробничих потужностях різняться від інших країн? Всі підприємства Kromberg & Schubert збудовані за однаковим зразком і абсолютно нічим не відрізняються - чи то завод в Німеччині, чи в Арабських еміратах, чи в Україні.
- А культура праці українців відрізняється від поляків, румунів чи македонців?
Ми працюємо згідно європейських стандартів і вимоги до всіх однакові - продукція повинна бути високої якості, незалежно від того, де вона виготовлена. Про культури праці українців ви можете судити з моїх попередніх відповідей: за 10 років українці своєю якісною та сумлінною працею дали можливість інвестору масштабувати успіх луцького проекту, відкривши завод у Житомирі.
- Коли буде введено безвізовий режим і жителі прикордонних територій зможуть вільно їздити на роботу до сусідньої Польщі, підприємство не відчує "кадрового голоду"? Кордон практично відкритий вже - хто хоче поїхати на роботу до Польщі, той це робить і зараз, особливо жителі 30-кілометрової прикордонної зони. Люди мають вибір, зі свого боку ми пропонуємо гідні умови праці та зарплату на рівні польських. У нас є дві черги на працевлаштування: тих людей, які ще не працювали і тих, хто вже працював. Пріоритет надаємо тим, хто ще не працював. Тим не менше, сьогодні у черзі 500 людей, котрі звільнилися, поїхали на заробітки до Польщі та повернулися до нас на підприємство. Тому, вважаю, що безвізовий режим у цьому сенсі для нас особливо нічого не змінить.
- Кадрово-інтелектуальний потенціал та вдала логістична складова, це безумовно, важливі складові привабливого інвестиційного клімату. Проте, не менш важливою умовою є успішна побудова співпраці з владою на місцевому рівні. Як з цим склалося у Kromberg & Schubert?
По-перше, ми працюємо повністю "по-білому", в рамках українського законодавства. По-друге, наші масштаби дають нам певні преференції - завдяки масштабам нашого бізнесу ми не відчуваємо дрібних бюрократичних перепон. Наше підприємство не конкурує ні з ким в Україні, наш ринок збуту - Європа. Тут ми лише наймаємо людей і платимо їм заробітну плату. Ми створили тисячі робочих місць, освоїли десятки мільйонів інвестицій, є одним із бюджетоутворюючих підприємств в регіонах. Влада як Волині, так і Житомирщини, безумовно, зацікавлена у приході в регіон інвесторів, створенні нових робочих місць, наповненні місцевих бюджетів. Тому ми в обох областях маємо продуктивну співпрацю з місцевою владою. А внутрішня конкуренція між регіонами за інвестиції – це беззаперечне благо, котре в підсумку позитивно позначається на вітчизняній економіці в цілому.
- Потужний кадровий потенціал, розуміюча влада, сприятливі умови - доволі оптимістична картина...Тобто, ви вважаєте, інвестувати в Україну сьогодні вдала і вигідна справа? Безумовно. Україна може багато запропонувати інвестору і, як я казав, вже вище - якісний інтелектуальний потенціал, висококваліфіковані кадри, наявну високу культуру виробництва. Проте, треба ще багато працювати, щоб довести Європі, що ми не поступаємося їм. Як поляк я можу сказати, що Західна Україна не відрізняється від Польщі. Якщо поїдемо з Любліна на Білосток , то різниці великої нема. Для мене – це те саме. Я можу це підтвердити, як поляк, кажучи про Східну Польщу. Я раджу всім іноземним колегам складати враження про Україну, приїхавши сюди і побачивши все на власні очі, а не керуючись чутками, міфами чи стереотипами.
- Ви поляк і Ваша Батьківщина також проходила непростий шлях становлення ринкової економіки та реформ. Що з досвіду поляків Ви б порадили українцям? Пам'ятати дуже просте правило: не все одразу. Потрібно прагнути не швидкого результату, а фундаментальних змін і довготривалого ефекту. Потрібно знати, що доводиться в чомусь відмовити собі сьогодні, щоб мати вдвічі більше завтра. І багато працювати, не мати ілюзій з приводу того "що Європа нас і так візьме".

Структура Об'єднання

Економічні Новини

iPhone 8: Apple втратила $43 млрд капіталізації
Зниження відбулося на тлі неоднозначних відгуків про нові продукти компанії й очікувань слабких продажів iPhone 8.

Uber запустив онлайн-петицію, щоб залишитися в Лондоні
Під петицією підписалися вже 500 тисяч осіб.

Нафтогаз влаштує розпродаж автопарку Mercedes
Компанія продасть 59 з 62 наявних автомобілів.

Цукерберг має намір продати 75 млн акцій Facebook
Марк Цукерберг хоче продати до 75 мільйонів акцій Facebook за півтора року.

Корисні Лінкі

Федерація роботодавців України

Офіційне Інтернет-представництво Президента України

Верховна Рада України

Кабінет Міністрів України

Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України

Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

Пенсійний Фонд України

Міністерство праці та соціальної політики

Державна служба зайнятості


ДПА у Волинській області


Вверх