ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ОБ'ЄДНАННЯ
ОРГАНІЗАЦІЙ РОБОТОДАВЦІВ

Новини ФРУ

Заява ФРУ відносно ситуації з підвищенням тарифів на вантажні залізничні перевезення
13 вересня Кабінет Міністрів України затвердив консолідований фінансовий план ПАТ «Укрзалізниця» на 2017 рік, що передбачає підвищення тарифів на вантажні перевезення на 22,5% з жовтня...

Експертів Федерації включено до складу Координаційного центру із запровадження нового ринку електроенергії
Директора Департаменту промислової політики ФРУ Миколу Кончиця (контакти експерта - \n Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб...

Керівництво ФРУ у складі Міжвідомчої комісії з питань протидії рейдерству
Голова Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник захищатиме інтереси і права бізнесу у складі Міжвідомчої комісії з питань захисту прав інвесторів, протидії незаконному поглинанню та...

Оновлено форму Заявки на отримання часткової компенсації вартості сільгосптехніки
Мінагрополітики внесло зміни до форми Заявки для отримання часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки і обладнання вітчизняного виробництва, затвердженої наказом Мінагрополітики від ...

Захищаємо херсонське підприємство «Юг-Атлант» від рейдерського захоплення
Федерація роботодавців України звернулася до міністра юстиції України Павла Петренка з проханням дати оцінку діям співробітників територіального управління юстиції в Херсонській області відносно ...

Календар

«    Сентябрь 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ще з кінця 90-х луцький підшипниковий завод не припиняв роботу ні на день, – Володимир Цибульський

Створено: 7-04-2017, 11:47 Переглядів: 134
– Із приходом іноземного інвестора, мабуть, багато змінилося на заводі. Які зміни були найбільш кардинальними?

– Насамперед – система менеджменту і підхід до управління. Одним із перших кроків нашого інвестора було запровадження комп’ютерної системи, яка дозволила автоматизувати всі процеси управління. З середини 1999 року ми можемо кожного ранку бачити всі результати роботи за попередній день: чи був він прибутковим, чи збитковим, якою була продуктивність.
«Луцький підшипниковий завод» почали будувати в 1976 році. Із 1998 року він – у складі транснаціональної корпорації SKF
Працюючи в рамках глобальної корпорації, ми отримали можливість навчатися, залучати іноземних спеціалістів. Змінилися і вимоги до підбору менеджерів. Обов’язковим стало знання англійської мови, тому що вся технічна документація в компанії, більшість нарад проводяться англійською.
Взагалі, в Луцьку ми чи не єдине підприємство, яке після розпаду Союзу продовжувало розвиватися і стабільно працювати. Звичайно, у нас був дуже важкий період між 1992 і 1997 роками, але з приходом інвестора почалося зовсім інше життя. Якщо глянути, як ми змінилися за ці роки, то наші обсяги продажів в національній валюті зросли більше, ніж в 80 разів. Але з врахуванням девальвації гривні, фактичні об’єми виробництва зросли в 33 рази. І в стільки ж разів, до речі, зросла заробітна плата.
У 2016 році наш об’єм продажів склав 1,68 мільярди гривень. Коли задають питання, яка ж наша роль для держави та місцевої громади, я завжди називаю цифру сплачених податків. Минулоріч це – 348,5 мільйонів гривень.
– Розкажіть про свою команду. Скільки зараз працює людей на заводі? Чи багато лишилося працівників іще з радянських часів?
– Зараз на підприємстві працює 1370 людей. За останній рік колектив зріс більше, ніж на сотню працівників.
Серед менеджменту – лише кілька людей, які працювали від самого початку, включаючи мене і фінансового директора Ганни Качор. Керівники структурних підрозділів – переважно, молодь. Середній вік менеджерів середньої ланки у нас – десь 37 років.
Зараз у нас небагато іноземців – це директор з виробництва Norbert Strunk, який займав аналогічну посаду в Німеччині на заводі СКФ, і технічний консультант Mathias Dworachek. А був час, коли в раді директорів я був єдиним українцем. Зараз рада складається з трьох людей, двоє з яких – українці.
– Мабуть, іноземний інвестор передбачає якусь сертифікацію умов праці за міжнародними стандартами?

– Звичайно. У нас умови праці і культура виробництва відрізняються від більшості українських машинобудівних заводів. Якщо пригадати, як виглядало виробництво в 90-х… металева підлога, масло під ногами… І те, що маємо зараз – навіть порівнювати важко.
У корпорації в нас працює внутрішня система менеджменту «SKF Production Systems». Тут розписані наші пріоритети. На першому місці – безпека праці. Далі – якість, виконання обсягів виробництва, собівартість, моральність і турбота про навколишнє середовище. Але на першому місці в системі пріоритетів є саме безпека праці. Наша система охорони праці називається EHS – Environment, Health, Safety, тобто – навколишнє середовище, здоров’я, безпека. До слова, вона відповідає міжнародному стандарту OHSAS 18001.Ми маємо й інші сертифікати. Наприклад, ISO 50001 – сертифікація енергетичного менеджменту. В Україні дуже мало підприємців, які пройшли сертифікацію за цим стандартом.
– Цікаво, після таких міжнародних стандартів, наша місцева служба з охорони праці приходить на перевірку? Має якісь зауваження?

– Вони теж перевіряють, але давно не мають до нас претензій. До речі, в нас є не тільки власна служба з охорони праці, а й сертифікована лабораторія промислової санітарії. Працівники лабораторії проводять заміри, дослідження і сигналізують, якщо якісь є відхилення чи загрози на ділянках, де підвищена небезпека. Наприклад, в ковальському цеху ніяк не можна уникнути шуму, тому обов’язковим є використання берушів. Для працівників, які контактують із змазувально-охолоджувальними рідинами, виділяється спеціальний захисний крем. Звісно ж, для всіх – і робітників, і відвідувачів – на виробництві є обов’язковим спецодяг і спецвзуття. Черевики мають спеціальні металеві вставки, тому, навіть, якщо щось випадково впаде на ногу – ніякого пошкодження не буде.
– Мабуть, така форма коштує недешево?
– Недешево. Зараз ми взагалі закупляємо нове захисне взуття однієї із німецьких компаній, якого в Україні ще ні в кого немає. Мало того, що воно дуже добре захищає, до того ж – дуже комфортне. На охорону праці ми витрачаємо солідні кошти. Наприклад, лише на спецодяг, взуття і засоби гігієни в 2015 році пішло 5,2 мільйони гривень, в 2016 році – 4,5 мільйонів гривень.
– Зараз далеко не кожна фірма може похвалитися хоча б мінімальним соціальним пакетом. Що у вас входить в обов’язкові гарантії працівникам?
– Давайте почнемо із заробітної плати. Середня заробітна плата на заводі за березень складає 10 135 гривень, але в висококваліфікованих працівників вона становить від 12 до 15 тисяч гривень. У наших працівників є можливість навчатися, вдосконалюватися, розвиватися і підвищувати свою кваліфікацію, а відповідно – збільшувати доходи. З 1 квітня ми підняли тарифні ставки і оклади на 5%, тому середня зарплата зросте до 10 700 гривень.
У нас є соціальний пакет, який включає, перш за все, медичне страхування. Сума медичних послуг в рік – до 85 тисяч гривень. Не всі хвороби підпадають під медичне страхування, тому у випадках, коли хвороба не є в переліку страховки, компанія виділяє кошти на лікування. В житті буває різне, і коли виникала потреба в операціях на серці чи хіміотерапії, ми повністю брали на себе витрати. Крім того, у нас практикується надання безвідсоткових позик працівникам, які себе добре зарекомендували, для придбання житла. Надаємо авансові виплати і на утеплення будинків, і на встановлення котлів для опалювання тощо. А ще оплачуємо частину вартості обідів в нашій їдальні. Таким чином повноцінний обід із трьох страв, з м’ясною чи рибною стравою, для працівника коштує близько 18 гривень. Для нас важливе здоров’я співробітників, тому ми заохочуємо і до занять спортом. Усім працівникам, які виявляють бажання, даємо безкоштовні абонементи в плавальний басейн і проплачуємо половину вартості абонементу в спортзал – співпрацюємо із «Інтер-Антлетикою» та «Sport-Life». Важливим для нас є і знання працівниками англійської, тому на заводі постійно діють десять груп із вивчення та вдосконалення цієї мови. Залежно від рівня – кожен працівник може відвідувати навчання в тій чи іншій групі.
– Відчуваєте на луцькому ринку праці брак кадрів? Чи завжди є достатньо спеціалістів?

– Загалом, у нас ніколи не було особливих проблем із кадрами. Ми стабільно працювали ще з радянських часів, виплачували нормальну заробітну плату і вакансії завжди швидко заповнювалися. Хоча з деякими професіями все-таки є проблеми. Перш за все – з інженерми-електроніками. Справа в тому, що обладнання стає все складнішим і вимагається висока кваліфікація. А в наших вузах, на жаль, не кажучи вже про професійно-технічні заклади, дуже слабка база для навчання електроніків. Також є певні проблеми із підготовкою кваліфікованих слюсарів-ремонтників. Тому зараз ми разом із Баварським центром економіки розпочинаємо у Луцьку проект із організації дуального навчання робітників. Ми створюємо на своїй території навчальний центр, де будемо готувати фахівців. Не лише для СКФ, інші підприємства теж зможуть співпрацювати і замовляти собі кадри. Принцип роботи цього навчального центру буде таким, як в Європі. Молода людина, яка приходить на навчання, уже з першого дня буде отримувати заробітну плату від свого потенційного роботодавця. Звісно, не таку, як в кваліфікованих робітників, але все-одно це стає своєрідною гарантією, що після навчання підприємство забере його на роботу.
– Коли цей навчальний центр розпочне роботу?
– Проект розрахований на три роки. Уже багато підготовчої роботи ми зробили, але, думаю, навчання почнеться або восени цього року, або на початку наступного.
– Є на «СКФ» можливість кар’єрного росту? Так, щоб прийти працювати на лінію і стати вашим замом?
– У нас кар’єрний ріст – це навіть не можливість, а обов’язок. Було б бажання… Кожен працівник заводу мусить щороку проходити навчання. Якщо знає англійську – можна навіть закордоном. У нас є внутрішній сайт для працівників всієї корпорації, там завжди вказується перелік доступних курсів. Працівник сам реєструється, а його керівнику приходить запит на підтвердження. Підприємство повністю оплачує навчання. Минулого року на такі цілі ми витратили майже 3 мільйони гривень. Деякі наші співробітники за рік встигають пройти навчання в чотирьох напрямках. Тобто – можливості є, треба лише старанність. За останні роки у нас «виросло» кілька дуже хороших потенційних керівників. Не зважаючи на досить молодий вік вони вже – в резерві на посади менеджерів вищої ланки.
– А є можливість влаштуватися закордон, на інше підприємство корпорації SKF?
– Я вже згадував про наш внутрішній корпоративний сайт. Окрім навчальних програм, там щодня публікуються оголошення про вакансії. Будь-який працівник може подати резюме і взяти участь у конкурсі. І поїхати працювати хоч в Мексику, хоч в Австралію… Наші працівники і без того мають багато закордонних відряджень, особливо – в Німеччину. Ми – в одному підрозділі з німецькими заводами, тому найчастіше для передачі обладнання, навчання працівників їздимо саме туди.
Спілкувалася Людмила ЯВОРСЬКА («Волинь24»)

Структура Об'єднання

Економічні Новини

iPhone 8: Apple втратила $43 млрд капіталізації
Зниження відбулося на тлі неоднозначних відгуків про нові продукти компанії й очікувань слабких продажів iPhone 8.

Uber запустив онлайн-петицію, щоб залишитися в Лондоні
Під петицією підписалися вже 500 тисяч осіб.

Нафтогаз влаштує розпродаж автопарку Mercedes
Компанія продасть 59 з 62 наявних автомобілів.

Цукерберг має намір продати 75 млн акцій Facebook
Марк Цукерберг хоче продати до 75 мільйонів акцій Facebook за півтора року.

Корисні Лінкі

Федерація роботодавців України

Офіційне Інтернет-представництво Президента України

Верховна Рада України

Кабінет Міністрів України

Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України

Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

Пенсійний Фонд України

Міністерство праці та соціальної політики

Державна служба зайнятості


ДПА у Волинській області


Вверх